dilluns, de setembre 10, 2012

I DEMÀ, QUAN VAGIS A LA MANIFESTACIÓ, RECORDA PERQUÈ HI VAS (DOCUMENT PUBLICAT A VILAWEB EL DIA 10 DE SETEMBRE DE 2012)

Per què som independentistes? Els lectors de VilaWeb expliquen les raons per la independència Aquest n'és el recull: 'Sóc independentista perquè vull que la meva néta creixi en un país amable, pròsper, endreçat, culte, acollidor i feliç', ‎‏@joanjosepisern. 'Sóc independentista perquè sóc dona, de classe baixa i nació oprimida. Sóc independentista perquè no vull ser dependent... sóc independentista perquè estimo la meva terra... sóc independentista perquè sóc valenciana... de la Catalunya Tropical... sóc independentista perquè ja no m’alimenten molles.... sóc independentista perquè és la meva manera de dir-me catalana... sóc independentista d’un poble alegre, unit i combatiu... sóc independentista perquè estimo la meva la llengua... sóc independentista perquè sóc del rotllo.... sóc independentista perquè estimo la meva gent... sóc independentista perquè vull un món millor per al meu fill... i un futur... i la felicitat... i la possibilitat de fer els somnis realitat... Jo també sóc independentista perquè vull!', Gemma Pasqual Escrivà. 'Per instint de supervivència. I si em pose racional, els 140 caràcters no són prou per dir que ja n'hi ha prou!', ‎‏@Nomdedeu. 'Sóc independentista per gratitud envers un país, una llengua, una gent (tanta, tanta gent)', ‎‏@Joanlluislluis. 'Vull la Independència per a que el meu país pugui triar lliurement les seves interdependències', @eduardvoltas. 'Per la intransigència, l'enveja, la mentida sistemàtica i l'odi a Catalunya, que els diferents governs espanyols han impulsat i que els dóna bons rendiments polítics i electorals', Josep Musach. 'Jo sóc independentista perquè, per sobre de tot, vull ser feliç', ‎‏@marcbelzunces. 'Sóc independentista perquè vull deixar de ser-ho', ‎‏@IgnasiAlbors. 'Sóc independentista perquè per ser en un món global necessito viure plenament en el meu país que és casa meva, punt de referència. Sóc independentista perquè a casa s'acabi la tolerància i la servitud i comenci la justícia de veres i el respecte necessari complint en els nostres deures i en els nostres drets tots els que hi vivim', Agnès Coromines. 'Per tenir seleccions catalanes, per poder competir oficialment sota la meva bandera, no sota la d'un altre', ‎‏@WarriorPinzas. 'Perquè sóc d'esquerres i intento ser coherent: independència és llibertat i és igualtat', Pep Garcia. 'Perquè 300 anys d'ocupació són suficients. Perquè m'estim la meva llengua i la meva cultura i, aquestes, només podran continuar vives amb la independència. Perquè vull la llibertat. Perquè ja n'hi ha prou d'insults, de rebuig, de menysteniments. I perquè n'estic farta que els meus diners quedin a altres llocs quan ací els necessitam!', Helena Moreno Bauzà. 'Sóc independentista perquè penso que si dues persones volen abraçar-se, han d'estar separades', ‎‏@Carlaleta. 'Perquè és l'única opció de preservar la nostra cultura i llengua. Perquè volem gestionar els nostres recursos', ‎‏@cristina_sureda. '80 raons per la independència (pdf). Ho vaig escriure fa 10 anys des de Nottingham. Continua essent vigent, em sembla...', Roger Bofill. 'Perquè és l'única opció que ens deixa Espanya de preservar la nostra cultura i llengua. Perquè volem gestionar els nostres recursos. Perquè estem farts que ens imposin mesures desde Madrid. Perquè ja n'hem tingut prou, de mofes i atacs constants a la nostra nació', Joan Cornudella Molina. 'Perquè els països de la Corona d'Aragó van ser annexionats il·legalment a Castella. Llavors anava així, però ara podem decidir', ‎‏@jordi_GGG. 'Pel compromís i la coherència històrica que portem a sobre, no podem fallar a totes les persones que han lluitat i deixat la vida per aquest somni', Arnau Padrós Rovira. 'Sóc independentista perquè tota revolucionària busca la justícia social, i la justícia del nostre poble és esdevenir lliure', ‎‏@Maria_kny. 'Per tot els esforços dels nostres avantpassats, que van patir a mans duna tirania espanyola. Que tot el que van lluitar en el seu dia no quedi en l'oblid. Per tot això i pels drets que ens pertoquen. Catalunya lliure deixarà de ser un somni! Visca Catalunya!', Meri Vidal. 'Sóc independentista perquè no em vull sotmetre a una cultura imposada tant diferent a la meva', ‎‏@Shadows7k. 'Sóc independentista perquè no tinc altre remei, no vull excloure ningú, però Espanya m’exclou, m’exclou quan declara inconstitucional el que aquí s’acorda PER UNANIMITAT, quan ataca la meva ja prou malmesa llengua, quan em diuen insolidaris i intolerant, i és a mi a qui neguen la identitat, i malbaraten els diners dels meus impostos tornant només les engrunes com si em fessin un gran favor! Per això seré a la manifestació per dir PROU! No milito en cap partit polític i no me n'agrada cap, però primer INDEPENDÈNCIA, LA RESTA JA VINDRÀ. Vull uns governants que em respectin, on s’ajudi els petits empresaris a crear llocs de treball, on es valori l’esforç i el treball, on la prioritat sigui l’educació i la sanitat per tot això i molt més. No és que vulgui ser independentista, és que no em queda més remei que ser-ho', Margarida Crous. 'Perquè els valencians necessitem un Estat per a no deixar d'existir', ‎‏@Josep_Barbera. 'Perquè n'estic fart de ser ciutadà d'una nació militarment ocupada, políticament sotmesa, econòmicament espoliada i ideològicament colonitzada. La definició no és meva, però és tan exacta que no sé com substituir-la', Jordi Romagosa. 'Sóc independentista perquè fa massa temps que els catalans som en mans d'un poder que vol diluir-nos; el futur se'ns acaba', ‎‏@avicient. 'Perquè quan viatge arreu dels Països Catalans em sento com a casa. Perquè vaig a qualsevol poble i qualsevol comarca i la sento com a meva. Perquè és la meua, i ho sento', Jordi Wickerman Tailgunner. 'Perquè vull recuperar la dignitat sobirana del meu poble, la dels meus fills, la meva.Vull un estat de dret, democràtic i social', ‎‏@MTudela. 'Per deixar de ser una colònia i poder viure en llibertat', Montse Vivas Vidal. 'Sóc independentista perquè vull una Catalunya que s'assembli a Islàndia!', ‎‏@albertsc79. 'Perquè el 1714 Catalunya va ser conquerida per la força de les armes. Perquè vàrem perdre tots els nostres drets i la nostra llibertat. Perquè el país veí que ens va conquerir mai ens els ha volgut tornar ni tans sols respectar. Perquè fa més de tres-cents anys que intenten aniquilar i exterminar-nos com a poble. Perquè a ple segle XXI ens estan exprimint com a llimones i damunt ens insulten. Perquè ja no queda prou vaselina, perquè ja n'hi ha PROU', Susana Puig Baraldés. 'Soy independentista porque un día decidí cambiar la ingenuidad por información, y siendo riguroso opté por ser coherente', ‎‏@egel71. 'Digueu-me un sol motiu per no ser-ho!', Natàlia Vila Perich. 'Sóc independentista per sentiment i responsabilitat. Perquè no vull que els meus fills s'hagin de justificar per ser catalans', ‎‏@PRATMO. 'No vull formar part d'un país que no només no contempla el dret d'autodeterminació d'un poble, sinó que preveu una intervenció armada en cas que s'intenti. Ni d'un país on es sancioni amb 3.001€ l'exhibició d'una estelada i en canvi permeti banderes franquistes. No vull formar part d'un país monàrquic amb el qual no em sento representada. Simplement, no sóc espanyola. Vull poder veure com el meu país aconsegueix el que es mereix i el que vol la majoria: la llibertat', Gemma Milà. 'Perquè tenim dret a ésser... i prou. NO calen més justificacions...', ‎‏@IolandaMaurici. 'Perquè la llibertat és el millor regal que puc fer als meus fills', Jordi J. Recort. 'Perquè ja sóc gran i porto més de mitja vida havent de defensar obvietats... perquè m'agradaria no haver.ne de parlar gaire més i poguéssim dedicar les energies a construir la societat i el món que volem. Per dignitat i per justícia. Per tots aquells i aquelles que han lluitat i no ho podran veure. perquè si i prou', Teresa Porredon Bernaus. 'Perquè vull que la llengua catalana sigui llengua d'estat', ‎‏@ElGranGerard. 'Perquè no vull emigrar per força com van haver de fer els meus pares. Pel futur dels meus fills. Perquè no vull anar pel món com a espanyola. Per supervivència, per dignitat. Perquè vull viure en un país normal', Elena Ferro. 'Perquè ha esdevingut l'única forma d'identificació política que ens recobra en la dignitat', ‎‏@OriolBerenguer. 'Perquè quan ets lliure pots aprendre dels propis errors i gaudir plenament dels propis encerts', Jaume Folch. 'Perquè vull que Catalunya pugui decidir coses tan elementals com què fer amb els teus diners o els teus aeroports', ‎‏@Raul2481. 'Per restituir al meu país les llibertats arrabassades fa 300 anys. Per que cap encaix ni annexió a un altre es possible. I per que essent lliures ens espera un futur molt millor', Antoni Carbó. 'Pel cabronàs del Pepe Rubianes, com a homenatge', ‎‏@LoFuflunet. 'Sóc independentista… I català de València. M'he jugat la pell davant els eixelebrats de la dreta més violenta no renunciant a la meua llengua i als signes del meu país. Ni un ni un milió de principatins em donaran lliçons de catalanitat. Desenganyem-nos, un cop independent el Principat no mourà un dit ni pel País Valencià ni per les Illes Balears ni per la Franja de Ponent ni, ai las, per la Catalunya Nord sota el pretext de la no ingerència en la voluntat sobirana d'aquests territoris. Respectaran la voluntat sobirana de Santa Coloma de Gramenet o Sant Boi de Llobregat? I estime la Terra amb passió profunda i no estic gens engrescat en un demà de la independència governats per aquells que veuen el meu país com un immens solar per desenvolupar els seus projectes urbanístics, digues-li Eurovegas digues-li Barcelona World. Podria escriure no vint, sinó mil raons per ser independentista, però ni una de sola per assistir a una manifestació que accepta el marc administratiu espanyol com a àmbit d'aquest nou estat d'Europa', Carles Santana. 'Sóc independentista per acabar amb 300 anys d'injustícies, de saqueig, de corrupció, de decadència, d'ofec econòmic i colonització', ‎‏@critdelpoble. 'Per dignitat, tant individual com col·lectiva, per poder viure en el meu país amb la meva cultura, la meva llengua i els meus costums, per poder decicir col·lectivament amb el meu poble que volem i com volem ser, per poder donar un lloc millor on viure als nostres fills, etc. Trobo que hi ha un munt de raons per voler aconseguir la independència i no en sé trobar ni una per seguir sent espanyols', Francesc. 'Per les vides que hem perdut pel camí, per continuar escrivint la nostra història, que mai veurà com a final la derrota!', ‎‏@MacbetCris. 'Sóc independentista per dignitat personal i col·lectiva i perquè desitjo, anhelo i aspiro a un canvi radical i en profunditat de la manera de fer política', Joan Rubiralta Suriol. 'Sóc independentista perquè l'opció de no ser-ho significaria ser còmplice de la fi de la nació catalana,i la seva espanyolització', ‎‏@eguellp. 'Per que sóc valencià!', Josep Vicent López Palau. 'Sóc el que sóc i per això sóc independentista, bo, per això i perquè ja estic fart que em munyen els espanyols',‎‏ @BarbaritatVal. 'Sóc independentista perquè no ser-ho vol dir romandre en el bàndol dels Millet, Camps, Bauzá, Alamán Castro, Anglada, Camacho, Rivera, Losantos, Monago, Aguirre, Juan Carlos el Borbón, Reig Pla...', Romuald Fontanyà. 'Sóc independentista per poder, si a l'estranger em demanen d'on sóc, dir simplement Catalunya i no fer una classe magistral', ‎‏@marietaboix. 'De raons en tinc unes quantes, però en destacaria aquesta: Ha quedat més que demostrat que a Espanya no ens accepten tal com som. En aquest cas, per què m'hauria de voler quedar en un estat on no m'hi volen? Millor fem el nostre, a la nostra mida', Judith Vockenroth. 'Sóc independantista perquè vull que siguin respectats els meus sentiments,la meva terra i la meva llengua', ‎‏@marta_balari. 'Sóc independentista per amor', Joan Benavent. 'Sóc i em sento catalana, i no m'agrada que m'obliguin a sentir-me el què no sóc ni que em prohibeixin ser qui sóc', ‎‏@annaplans. 'Perquè ja ho erem i ens la van treure per la força de les armes', Salvador Didi. 'Estic farta que ens escanyin en tants sentits...llengua, cultura, economia...', ‎‏@monmonfort. 'Perquè estic fart de demanar permís a un estat que es dedica, per sistema, a posar-nos pals a les rodes i a haver de donar explicacions, quan viatjo, sobre el meu origen, usant Barcelona com a referència. I perquè m'estimo el meu país i li desitjo el millor', Arnau Cònsul Porredon. 'Vull ser independent per no sentir-me rebutjada al meu propi país! Amb gent que em vol obligar a parlar amb una llengua que no és la meva', ‎‏@ary07sv. 'Perquè des de sempre m'he sentit identificat com a català i no com a ciutadà d'un Regne on no em sentia a gust', Ismael. 'És molt senzill, tenim més de 1000 anys d'història pròpia. Comencem una altra història!', ‎‏@gasbarroni. 'Només que t'estimis una mica el teu país voldràs el millor per a ell. La situació actual és insostenible i si en 300 anys no ha canviat, ans al contrari, anem retrocedint, l'única solució que ens queda és separar-nos. Espanya i Catalunya no s'entendran perquè mai ha existit una voluntat de reconciliació i entesa. Arribats aquest punt, i ja per pura supervivència, toca dir adéu', Mireia Miquel Julià. 'Sóc independentista perquè vull anar pel món i que se'm reconegui com a català que sóc!', ‎‏@polrequesens. 'Sóc independentista perquè tinc el dret a tenir la meva nacionalitat i no he de veure'm obligada a tenir-ne una altra. Fa 21 que resideixo a l'estranger i quan he d'anar al Consolat per tramitar algun document o simplement per registrar-m'hi per poder votar, he d'anar al 'Consulado Español' i he de fer veure que sóc espanyola i, per descomptat, he de parlar en espanyol i no en la meva llengua. Estic cansada de dir que sóc de Barcelona, catalana i que em responguin: ah ... espanyola! Vull ser lliure de ser simplement el que sóc. Vull que el meu país (Països Catalans) es pugui desenvolupar lliurement sense haver d'estar supeditat a una altra nació. Tenim prou recursos i idees per ser una nació independent', Mercè Pàmies. 'Ja n'hi ha prou d'haver-nos de justifica per parlar en català i viure la nostra cultura', ‎‏@NisuVila. 'Tinc 59 anys i de sempre em recordo independentista amb un fort sentiment d'humiliació pel meu país. A hores d'ara podria dir que sóc independentista precisament perquè vull deixar de ser independentista, sobiranista, nacionalista, catalanista... Senzillament: vull ser un ciutadà normal del meu país. Catalunya, nou estat d'Europa!', Josep S. Vidal. I TU, PER QUÈ ETS INDEPENDENTISTA?